top of page

Karabugday Ekmegi (Glutensiz)


Glutensiz beslenmeye geceli yaklasik bir yil oldu. Gluten intoleransim oldugunu ogrenmek sasirticiydi benim icin ama ote yandan rahatlatici da oldu. Sorunlarimin cevabini bulmus oldum ve yeni bir hayata basladim. Zaten ekmek yemeyi birakmistim ogrendigimde bu yuzden glutensiz hayata gecisim kolay oldu. Ekmegi uzun sure aramadim. Daha sonra sayisiz ekmek denemelerim oldu ve bu konuda gun gectikce bilgilendim. Evde glutensiz bir ekmegin bulunmasi benim icin buyuk avantaj oluyor, disari cikacaksam cantama atiyorum bir parca keci peyniri ile birlikte. Kahvaltida ne yiyecegim sorunu olmuyor. Yasasin glutensiz ekmek!

ilk yaptigim ekmeklerin tadi pek guzel degildi ama vazgecmedim, denemelerimin devami da gelecek ins. Glutensiz ekmeklerde yapismayi saglamak icin Psyllium Fiber Husk isimli bir bitkinin tohumlarindan elde edilen, lif icerigi cok yuksek bir toz karisim kullaniliyor. Psyllium barsak hareketlerini arttiriyor, barsaklardan suyu cekiyor, kolesterolu dusuruyor. Glutensiz ekmek pisirmede tercih edilen bir karisim. Bakalim daha neler ogrenecegiz! Bugune kadar yaptigim en iyi ekmek bu oldu, bir sure bu ekmege devam etmeyi dusunuyorum.

Malzemeler:

2 yemek kasigi Psyllium Fiber Husk

300 ml (1.5 bardak) su

1.5 adet muz

Yarim bardak karabugday

1 bardak glutensiz yulaf kepegi

1 fincan nohut unu

1 bardak pirinc unu

yarim kahve fincani keten tohumu

yarim kahve fincani aycekirdegi ici

2 yemek kasigi zeytinyagi

1 tatli kasigi karbonat

2 yemek kasigi karabugday unu

1 yemek kasigi yulaf unu

1 tatli kasigi tuz

Yarim bardak karabugdayi bir gece onceden suya islatiyoruz.

Ertesi gun karabugdayin suyunu suzup iyice yikiyoruz.

Sonra karabugdayi blenderda cekiyoruz. Bu karisimi daha sonra ekmege ekliyecegiz.

Bu ekmegi yapmak icin Psylliom husk'i suyla karistirip 15 dakika bekletiyoruz. Daha sonra icerisine muzu ekleyip el blenderinda cekiyoruz. Butun malzemeyi ekleyip ele yapismiyacak kivamda bir hamur yapiyoruz. Hamuru firina sokmadam once bicakla kesikler yapiyoruz, icine hava girsin diye. 175 derecede 40 dakika pisiriliyor. 40 dakika sonra firindan cikarip yine bicakla kesikler yapiyoruz. Tekrar firina koyup yaklasik 20 dakika daha pisiriyoruz. Bazen bu kadar pisirmeye ragmen ekmegin ici islak kalabiliyor. O zaman ekmegi dilimler halinde kesip biraz daha pisiriyorum.

Afiyet Olsun:)


Follow Me
  • Twitter Clean
  • Instagram Clean
bottom of page