top of page

Brokoli Pilavi

Brokoli Pilavi

Buzdolabinda suresi gecmek uzere olan bir brokolim vardi acikcasi. Paleocularin (Paleolitik donemdeki ilk insanlarin beslenme seklini benimseyenler) meshur karnabahar pilavi vardir. Kan Grubu Diyeti sifir kan grubuna karnabahari tavsiye etmiyor. Ben de meshur karnabaharli pilavi brokoliye uyarladim. Brokolinin faydalari saymakla bitmez; az kalorili ve liften zengin olan brokoli mide ve barsak kanserlerini onler, kolesterolu dusurur, kalp sagligina faydalidir, anti inlamasyon saglar, goz sagligi icin faydalidir, sindirime yardimcidir, B kompleks vitaminlerinden zengindir. Sonuc gayet guzel oldu, et yemeklerinin yanina yakisan bir garnitur oldu bence.

Bir bas brokolinin sadece bas (agaca benzeyen) kisimlarini aliyoruz. Saplarini da soyup dilimleyip daha sonra sebze corbasina eklemek uzere buzdolabina kaldirdim. Haslamadan bu parcalari el blendirinda cektim. Yanliz her defasinda en fazla 3 parcayi cektim, cok doldurursaniz cekmiyor blendir.

Bu cektigim parcalari bir tavaya koydum, biraz zeytinyagi ekleyerek 5-10 dk kavurdum. Tuz, karabiber ekledim. Pismesine yakin bir parca tereyagi da koydum. Daha fazla tereyagi koyarsaniz daha da lezzetli olacaktir dogal olarak.

Oldukca basit ve pratik bir tarif oldu. Herkese tavsiye ederim.


Follow Me
  • Twitter Clean
  • Instagram Clean
bottom of page